انواع مختلف فنر صحافی

امروزه فنر های فلزی دوبل تبدیل به عضو جدا نشدنی از صنعت صحافی شده است، و تقریبا در تمام دفترها کتاب ها حتی بروشور های کوچک دیده میشود پس طبیعیست که همه شما حداقل یک بار فنر دوبل را دیده باشید.فنرهای دوبل اولین بار با بهترین کیفیت از آلمان وارده ایران شد،از فنرهای فلزی دوبل بیشتر برای مجله های تبلیغاتی و دفتر یادداشت های بزرگ استفاده میشد، با وارد شدن فنرهای فلزی دوبل چینی و ترکیه ای به بازار ایران و قیمت به مراتب پایین تره آن و همچنین استقبال مردم از این نوع فنر کم کم شروع به همه گیر شدن کرد، که بعد از آن به علت مشکلات ارزی و واردات کالاهای خارجی دستگاه های تولید فنر وارده کشور شد و شروع به تولید فنر داخلی گردید.امروزه تقریبا در همه مدل دفاتر تحریر از این نوع فنر استفاده میشود، و به مراتب طول عمره بیشتر و رابط کاربری بهتر با مصرف کننده دارند.
فنرهای فلزی دوبل از جنس فلز و دارای روکش پلاستیکی هستند، که در رنگ بندی های متنوع و در دو رنگ سفیدومشکی پر مصرف وجود دارند.
مقیاس سنجش فنرهای دوبل برحسب تعداد سوراخ، لوپ گفته میشود و دارای ۲مدل رول و شیت است، شیت آن در اندازه های مختلف تولید میشود.
این نوع فنر در دو مدل ۱۰ تا ۱۲۰برگ و ۱۲۰ تا ۳۰۰ برگ تولید و واردات میشود.
۱۰تا۱۲۰ برگ آن معروف به فنرهای ۳.۱ هستند، این نوع فنر در یک اینچ ۳ سوراخ داردند و در یک برگه آ۴ ۳۴ سوراخ جا میگیرد، و از ۱۰ برگ تا ۱۲۰ برگ شامل ۶ سایز میشود.
و سایزهای آن برحسب میلیمتر یا اینچ سنجیده میشود. که عبارتند از:۶/۴ میلیمتر یا ۱/۴ اینچ ـ ۷/۹ میلیمتر یا ۵/۱۶ اینچ ـ ۹/۵ میلیمتر یا ۳/۸ اینچ ـ ۱۱/۱ میلیمتر یا ۷/۱۶ اینچ ـ ۱۲/۷ میلیمتر یا ۱/۲ اینچ ـ ۱۴/۳ میلیمتر یا ۹/۱۶ اینچ.
که پرمصرف ترین سایزه های بین این سایزها هستند.
۱۲۰ تا ۳۰۰ برگ آن معروف به فنرهای ۲.۱ هستند، این نوع از فنر در هر اینچ ۲ سوراخ و در یک برگه آ۴ ۲۳ سوراخ وجود دارد.
این نوع نیز در ۶ سایز وجود دارد که عبارتند از:
۱۶ میلیمتر یا ۵/۸ اینچ ـ ۱۹ میلیمتر یا ۳/۴ اینچ ـ ۲۲/۲ میلیمتر یا ۷/۸ اینچ ـ ۲۵/۴ میلیمتر یا ۱ اینچ ـ ۲۸ میلیمتر یا ۱/۱.۸ اینچ ـ ۳۲ میلیمتر یا ۱/۱.۴ اینچ.

نوشته قبلی

انواع مختلف فنر صحافی

نوشته بعدی

کاربرد فنرهای صحافی فلزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری

تماس تلفنی